Akcja Katolicka Szczepanowice na pielgrzymim szlaku

„Przy Sercu Maryi do Serca Jezusa”, takie hasło przyświecało uczestnikom pielgrzymki autokarowej, zorganizowanej przez Parafialny Oddział Akcji Katolickiej w Szczepanowicach. W dniach 16-18 czerwca 2017 roku odbyła się pielgrzymka do Sokółki, Świętej Lipki, Gietrzwałdu, Warszawy, Niepokalanowa i Skarżyska Kamiennej.

W uroczystość Bożego Ciała w godzinach nocnych nastąpił wyjazd autokarem około sześćdziesięciu osób z kilku parafii: Niepokalanego Serca Maryi w Szczepanowicach, Najświętszej Maryi Panny Wniebowziętej w Pleśnej, Ducha Świętego w Rzuchowej, Trójcy Przenajświętszej z Okocimia, Matki Bożej Szkaplerznej z  Szynwałdu, Matki  Bożej Nieustającej Pomocy z Woli Rzędzińskiej, parafii Świętej Rodziny z Tarnowa, Królowej Polski z Mościc i Podwyższenia Krzyża Świętego w Janowicach. Pielgrzymowała z nami także Pani z Ukrainy. Pielgrzymkę zorganizowała Akcja Katolicka, a opieką duchową w drodze otaczał nas ks. Wojciech Smoszna, wikariusz parafii Szczepanowice.

Po  nocnym przejeździe autokarem, nawiedziliśmy kościół świętego Antoniego Padewskiego w Sokółce. Tam uczestniczyliśmy w Eucharystii oraz w  prywatnej modlitwie w kaplicy Cudu Eucharystycznego. Następnie po zapoznaniu się z historią kościoła i wydarzeniami dotyczącymi Cudu Eucharystycznego sprzed kilku lat, udaliśmy się w dalszą drogę. Tuż po południu dotarliśmy do sanktuarium Maryjnego w Świętej Lipce, gdzie poznaliśmy historię tego sanktuarium i podziwialiśmy piękno budowli  jezuickiego sanktuarium. Tam  wysłuchaliśmy także koncertu organowego.   Na wieczór dotarliśmy do Gietrzwałdu, jedynego sanktuarium w Polsce gdzie objawiła się Maryja, a te objawienia zostały uznane przez Kościół. W tym roku obchodzona jest 140 rocznica tych  objawień oraz 50 rocznica koronacji cudownego obrazu Maryi Gietrzwałdzkiej koronami papieskimi. W tym dniu odprawiliśmy jeszcze Drogę Krzyżową, poznaliśmy historię sanktuarium oraz uczestniczyliśmy w apelu. Pierwszy dzień pielgrzymki zakończyliśmy późnym wieczorem.

Drugi dzień pielgrzymki rozpoczęliśmy modlitwą  różańcową i Eucharystią w sanktuarium w Gietrzwałdzie, potem w prywatnym czasie nawiedzaliśmy  miejsca związane z objawieniami, a przed wyjazdem odmówiliśmy kolejną cząstkę różańca świętego. Przed południem wyjechaliśmy już do Warszawy, aby dotrzeć najpierw do grobu błogosławionego księdza Jerzego Popiełuszki. Na Żoliborzu najpierw modliliśmy się koronką do Bożego Miłosierdzia, a następnie nawiedziliśmy muzeum pamięci i męczeństwa błogosławionego kapelana Solidarności. Następnie udaliśmy się  do  sanktuarium świętego Andrzeja  Boboli patrona Polski. Byliśmy także w muzeum, gdzie poznaliśmy szczegóły  z życia  Świętego Andrzeja. Zafascynowała nas  zniszczona relikwia  z cząstkami Świętego, która uległa uszkodzeniu podczas  katastrofy polskiego samolotu w Smoleńsku.  Bezpośrednio na kolację i nocleg udaliśmy się do Teresina do sanktuarium Matki Bożej Niepokalanej, założonego przez Męczennika Świętego Maksymiliana Marię Kolbego. Na zakończenie dnia odprawiliśmy koronkę franciszkańską do  siedmiu radości Najświętszej Maryi Panny oraz wzięliśmy udział  w  apelu  w bazylice.

W niedzielę po zakończeniu Mszy św. nasza grupa uczestniczyła w zwiedzaniu muzeum, panoramy przedstawiającej dzieje historii Polski oraz w Misterium Męki Pańskiej. Nawiedziliśmy także celę świętego Maksymiliana oraz kaplicę, która była pierwszym wybudowanym tam  kościołem. Poznaliśmy także historię figury Matki Bożej Niepokalanej postawioną przez   Maksymiliana na polu należącym do księcia Druckiego Lubeckiego, który po tym wydarzeniu ofiarował franciszkanom 2 morgi pola na klasztor. Figura ta niestety w 1992 roku została sprofanowana i zniszczona. W drodze powrotnej, nawiedziliśmy jeszcze sanktuarium Matki Bożej Ostrobramskiej w Skarżysku Kamiennej, a po smacznym posiłku kontynuowaliśmy podróż powrotną do naszych domów z modlitwą i  dobrym filmem religijnym. Dziękujemy wszystkim za wspólne pielgrzymowanie.