STANOWISKO AKCJI
KATOLICKIEJ
DIECEZJI
TARNOWSKIEJ
W SPRAWIE
ZAGROŻEŃ
ZWIĄZANYCH Z
PROMOWANIEM
IDEOLOGII
SPRZECZNYCH Z
CHRZEŚCIJAŃSKĄ
WIZJĄ CZŁOWIEKA
Akcja Katolicka
Diecezji
Tarnowskiej
wyraża głębokie
zaniepokojenie
docierającymi
informacjami na
temat szeroko
zakrojonej
inwazji na
polskie szkoły w
zakresie
edukacji
seksualnej.
Sprawa wydaje
się być
fundamentalna
dla jestestwa
narodu. Zamiast
wychowania do
odpowiedzialności
i czystości,
proponuje się
dzieciom
obsesyjne
zainteresowanie
seksem już od
najmłodszych lat
życia.
Zamierzone
zmiany
traktujemy jako
zamach na
niewinność
dzieci;
programową
deprawację
młodego
pokolenia.
Szlachetne
wychowanie
dzieci i
młodzieży to
najważniejsze
zadanie każdego
pokolenia ludzi
dorosłych, gdyż
nic poza dobrym
wychowaniem nie
może zapewnić
dobrej
przyszłości -
ani
poszczególnych
rodzin, ani
całego narodu i
państwa.
Pierwszymi i
niezastąpionymi
wychowawcami są
rodzice; szkoła
może jedynie
wspomagać proces
wychowawczy
prowadzony przez
rodzinę.
Najwznioślejsze
zadanie rodziców
i nauczycieli to
wychowanie do
miłości.
Rola rodziców
jest rolą
zasadniczą,
wiodącą w
procesie
wychowawczym
dziecka. To na
rodzicach
spoczywa
największy
obowiązek
wychowania
młodego
pokolenia
poprzez
zabezpieczenie
podstawowych
potrzeb i
stworzenia
warunków do
prawidłowego
rozwoju. To
rodzice
kształtują u
dziecka poprawne
zachowanie,
postępowanie
zgodne z
przyjętymi
wartościami i
zasadami,
rozróżnianie
dobra i zła,
uczą szacunku
dla tradycji,
wyrabiają
kulturę
osobistą.
Jako
chrześcijańscy
rodzice mamy
obowiązek
domagać się, by
z naszymi
dziećmi
realizowano w
polskiej szkole
program
wychowawczy
oparty na
chrześcijańskiej
wizji człowieka,
by zawarta w nim
była czytelna
hierarchia
wartości, by
zachodziła
spójność między
wychowaniem w
domu i szkole.
22 kwietnia tego
roku w siedzibie
Polskiej
Akademii Nauk w
Warszawie odbyła
się konferencja
pt. „Standardy
edukacji
seksualnej w
Europie.
Rekomendacje
WHO”, której
organizatorem
było Europejskie
Biuro Światowej
Organizacji
Zdrowia przy
współpracy m.in.
Ministerstwa
Edukacji
Narodowej oraz
Ministerstwa
Zdrowia.
Wytyczne WHO nie
są
obligatoryjne,
ale obserwujemy
wzmożone
działania sił,
domagających się
wdrożenia
standardów WHO w
Polsce.
Nasz sprzeciw
budzi gotowość
instytucji
państwowych do
wydawania i
promowania
deprawujących
dzieci
materiałów, a
także spotkania
z członkami
stowarzyszeń,
najbardziej
radykalnych pod
względem
niszczenia
obyczajowości w
Polsce.
W pełni
popieramy
stanowisko
wyrażone w
Oświadczeniu
Zarządu Polskiej
Federacji Ruchów
Obrony Życia,
dotyczące
ratyfikacji
Konwencji Rady
Europy w sprawie
przemocy wobec
kobiet.
Sygnatariusze
PFROŻ
ostrzegają:
„Przypominamy,
że Konwencja
oparta jest na
feministycznej
ideologii gender,
a na państwie
przyjmującym
Konwencję
wymusza zmianę
definicję płci z
biologicznej na
tzw. płeć
społeczną.
Konsekwencją tak
radykalnej
zmiany będzie
walka z
tradycyjnymi
wspólnotami
chronionymi
przez
Konstytucję
Rzeczypospolitej
Polskiej -
małżeństwem i
rodziną, a także
z pozytywnym
dorobkiem
cywilizacyjnym,
który w
Konwencji
traktowany jest
jako zagrożenie,
nie zaś jako
wartościowy
dorobek
poprzednich
pokoleń.
Przyjęcie
Konwencji nałoży
też na państwo
obowiązek
edukacji dzieci
i młodzieży w
zakresie tzw.
„niestereotypowych
ról płci”, co
sprowadza się do
promocji
homoseksualizmu
i innych tzw.
orientacji
płciowych.”
Postulaty
wprowadzenia
obowiązkowej,
permisywnej
edukacji
seksualnej od
pierwszej klasy
szkoły
podstawowej, czy
nawet już w
przedszkolach, z
wdrożeniem
ideologii gender
i problematyki
LGBTQ, to
program
deprawacji i
ateizacji
młodzieży
poprzez
seksualizację.
Uznajemy
potrzebę
utrzymania
dotychczasowego
wychowania
prorodzinnego w
formie lekcji
„Wychowanie do
życia w
rodzinie”.
Obecnie
prowadzona w
polskich
szkołach
edukacja
seksualna jest
zachętą do
wstrzemięźliwości,
czystości
przedmałżeńskiej
i wierności.
Apelujemy do
rodziców i
nauczycieli, do
parlamentarzystów,
do wszystkich
Polaków:
Nie pozwólcie,
by niszczono
nasze rodziny i
demoralizowano
dzieci w
szkołach,
brońcie drogich
nam wartości
społecznych,
kulturowych,
moralnych i
religijnych.
Pielęgnujcie
najświętsze
ludzkie wartości
i pojęcia:
miłości,
małżeństwa,
rodziny,
macierzyństwa,
ojcostwa.
„Twierdzą nam
będzie każdy
próg” – te słowa
Roty niech będą
drogowskazem
aktualnym nie
tylko w czasach
bezpośredniego
zagrożenia, ale
i obecnego,
bardziej
podstępnego,
zakamuflowanego,
nazywającego
przewrotnie
„tolerancją” -
przyzwolenie na
zło czy
„wolnością” -
destruktywną
samowolę.
Coraz bardziej
nachalna
ideologia
liberalnej
wolności atakuje
i podważa
rozumowe zasady
i wartości
cywilizacyjne,
kształtujące
dotychczas
ludzkie myślenie
i zachowanie. I
tak głosi:
-wolność myśli -
wyzwolonej z
rygorów logiki,
filozofii i
prawdy ("nie ma
jednej prawdy,
każdy może mieć
swoją"),
-wolność słowa -
wyzwolonego z
obowiązku
wyrażania
obiektywnej
prawdy,
-wolność uczuć -
wyzutych z
naturalnych i
rodzinnych
wartości,
-wolność czynów
- zwolnionych z
realizacji
dobra,
wyzwolonych z
obowiązków i
norm moral-nych,
-wolność sztuki
- wyzwolonej z
kryteriów piękna
i harmonii,
-wolność nauki -
wyzwolonej z
filozoficznych i
metodologicznych
schematów oraz z
respektowania
praw natury.
Jeśli chcemy, by
młode pokolenie
Polaków mogło
zdobyć solidne
wychowanie i
wykształcenie,
to nie pozwólmy,
by w naszych
szkołach
bezkarni byli
demoralizatorzy
i fałszywi
prorocy łatwego
szczęścia, a
zatem szczęścia
osiągniętego bez
zasad moralnych,
bez czujności i
dyscypliny.
„Duch tego
świata” - mówił
w Toronto
podczas
Światowego Dnia
Młodzieży w
2002r. Ojciec
Święty Jan Paweł
II - oferuje
wiele fałszywych
złudzeń oraz
karykatur
szczęścia. Nie
ma chyba
głębszej
ciemności niż
ta, która
przenika duszę
młodych ludzi,
kiedy to
fałszywi prorocy
gaszą w nich
światło wiary,
nadziei i
miłości.
Największym
podstępem i
najgłębszym
źródłem
nieszczęścia
jest złudzenie
odkrywania życia
poprzez
wykluczenie
Boga,
odnajdywania
wolności poprzez
wykluczenie
prawd moralnych
oraz osobistej
odpowiedzialności”
(Jan Paweł II,
Toronto 2002r.)
W
odpowiedzialności
za wychowanie
młodego
pokolenia oraz
kształt
przyszłego
społeczeństwa
przywróćmy
formułę „Bóg,
honor, Ojczyzna”
jako fundament
działań
wychowawczych. W
tym zawołaniu
zawarta jest
polska
wielowiekowa
tradycja
wychowawcza,
która streszcza
narodową i
kulturową
tożsamość kraju
wyrastającą z
wierności
podstawowym i
uniwersalnym
wartościom
ludzkim i
narodowym.
Przywiązanie do
tych wartości
wynikało z
chrześcijańskiego
wymiaru kultury
polskiej i
chrześcijańskiej
wizji człowieka,
leżącej u
podstaw kultury
europejskiej.
Ideałem tej
kultury jest
człowiek żyjący
w prawdzie,
ceniący wolność,
czyniący dobro,
kierujący się
miłością,
dostrzegający
piękno świata,
rozwijający w
sobie cnoty
roztropności,
męstwa,
sprawiedliwości,
umiarkowania.
|